20 Kasım 2015 Cuma

Keçi Kostümü - Goat Costume


Merhaba, Bugün sizlere çocukların kullanabileceği keçi kostümü yapımını anlatacağım. Kostüm, maske üst ve bacakların olduğu alt kısım olarak 3 parçadan oluşuyor.




 Kısa tüylü kumaşla yeğenimin tişörtünü kalıp olarak kullanarak kolsuz bir bluz diktim. Renkli boncuklar ve büyük bir çan kullanarak kolye yaptım ve kolyeyi iki omuza dikerek sabitledim. Kafadan kolay geçebilmesi içinde yakanın arkasına 7cm kesik yapıp düğme ekledim.




Alt bacakların olduğu bölümün içi için 2 tane çocuk pijaması kullandım. Öncelikle iki pijamayı ayakta duruyormuş gibi koydum. Keçinin karın bölgesini oluşturacak bölümü oluşturmak için 60cm x 40cm uzunluğunda kumaş parçasını halka şeklinde birleştirerek 2 pijamanın arasına diktim. Çocuğun bacaklarını sokacağı pijamanın (öndeki pijama)  bel kısmı açıkta kaldı. Arka bacaklar ve kumaşla oluşturduğum gövde kısmının içini elyaf ile doldurdum. Uzun tüylü peluş kumaş ile üzerini kapladım. Elimde kalıp olmadığı için peluş kumaşı üzerine önce iğneledim ve sonra keserek diktim. Arka tarafa peluş kumaştan küçük bir kuyruk ekledim. Ayak kısımlarına ise kahve rengi kumaş ile keçinin tırnaklarını dikip ekledim. Tırnakları eklerken çocuğun ayakları çıkacağı için ön bacakların ucunu açıkta bıraktım.




Maske için, hazır karton maskenin üzerini peçete ve beyaz tutkalla kaplayarak keçinin yüz şeklini verdim. Burunun yükseltilmesi için kağıtları buruşturup bantlayarak üzerini peçeteyle kapladım. Boynuzlar için bakır tel kullandım. Tellerin üzerini de kağıt ve peçete ile kapladım. Kulakları da tel kullanarak maskeye ekledim. 




 Peçete ile kapladığım maske kuruduktan beyaz ve siyah akrilik boya ile boyama işlemini tamamladım. Kulakların üzerini peluş kumaş ile kapladım. Sakal ve baştaki tüyler içinde peluş kumaşı silikonla yapıştırdım. Kafada durabilmesi için arkasına lastik taktım.




Güzel modelim yeğenime biraz küçük gelse de 4 5 yaş çocuğa olacak boyutlarda bir kostüm oldu. 



2 yorum: